Aan al het leuke komt een eind. Ook aan Amerika.

12 oktober 2017

Onze laatste dag van de vakantie in San Diego! Ahhhhh. :-(
Wat jammer. Natuurlijk is het fijn om het thuisfront weer te zien, begrijp me niet verkeerd, maar een vakantie kan natuurlijk nooit kort genoeg zijn!
Wat hebben we gedaan? We hebben eigenlijk heel rustig aan gedaan. We wilde de eerste instantie 'Belmont park' bezoeken en daar zijn we ook heen gereden! Maar het was vooral voor kinderen leuk. (Al zag de achtbaan er wèl leuk uit)
Maar aangezien we laat op zijn gestaan en nog niet hadden ontbeten, besloten we dat eerst te doen. Nou ja, het was al over 12en, dus maak er lunchen van. ;-)
We zagen een klein zaakje waarop groot op de ramen "Gyros" stond. Hey, Grieks eten? Altijd goed! We hadden een Gyros schotel genomen en een partijtje lekker dat het was! De echte tzaziki saus en volgens mij waren het ook 2 Griekse mannen. Al spraken ze naar mijn idee geen Grieks, maar ik ben daar toch nooit zo goed in, dus het kon best wel Grieks zijn geweest. Maakt niet uit, het was lekker in elk geval! We zijn nog even 'Down Town San Diego' in gegaan en daar hebben we nog wat rond gekeken en wat gedronken bij een café. Al was het wel bizar hoe weinig souvenirs winkels/zaakjes er in een grote stad als San Diego te vinden was!

Amerika. Mijn eerste verre bestemming. Hoe vond ik het? Natuurlijk heb ik deze reis met mijn vriend mogen doen en is het altijd leuk! Wel was er in een iedere plek een groot verschil. Vraag je mij nog eens terug te gaan naar San Francisco? Dan zeg ik: Alleen het noordelijke gedeelte. Down Town? Nee. Echt niet. Ik vond zelf Santa Barbara het leukst! Californië zelf is ook een fijne staat op zich. Al wat we lazen en hoorde over het strenge 'niet roken' gedeelte, viel reuze mee! Al wat ze niet wilde, was dat er op terrasjes gerookt werd, maar stond je er voor? Werd er niet moeilijk over gedaan! In Las Vegas mocht je overal roken! Òok op het terras. De Amerikanen zijn op zich zelf en niet zo open als ons Nederlanders, al vroegen ze wel standaard in een café/restaurant of een winkel: "How you doing?"
Zie je het al voor je dat je boodschappen gaat doen, er iemand achter de kassa zit die je niet kent en er gevraagd word: "Goedemiddag, hoe gaat het?"
Haha, wij zouden dan zeggen: "Eh, ja goed?" En de hele dag je eigen af vragen waar ze je van kende! Toch? ;-)
Ook in restaurants: Heb je net je laatste hap op? Komen ze al meteen je bord halen en òok al snel de rekening onder je neus schuiven! Zou bij ons hèel raar over komen.
Hoe is het op het vliegveld dan? Nou, kan je vertellen dat ze op Schiphol strenger over doen komen dan in Amerika hoor! ;-)
Dus wij begrepen persoonlijk alle ophef over 'strenge controle' niet zo. We hebben onze ogen moeten scannen, maar verder ging het hetzelfde als op Schiphol en waren de Amerikaanse gasten van de Douane een stuk vriendelijker dan in Nederland!
Zo zie je maar.
Wij gaan nog even een uurtje slapen, opfrissen en dan eten! Onze laatste avondmaal in Amerika.

Ik heb deze vakantie niet willen missen en ik ben hèel dankbaar dat ik dit mee mocht maken samen met Des!
Jammer dat 2 weken zo snel gaan, maar er komen vast nog wel mooie avonturen aan. :-)
Bedankt dat vele van jullie mijn blogs zo fanatiek hebben gevolgd! Dat vond ik leuk.

1. Marian:
    13 oktober 2017
    Jo , bedankt dat je ons liet meegenieten via een blog , het was leuk om te lezen .
    Wens jullie nog een paar heel gezellige uurtjes toe en dan.....een fijne vlucht terug ✈