Napa Valley, wat ben je mooi!

2 oktober 2017 - Napa, California, Verenigde Staten

Napa, wat een heerlijkheid is dat! Wat was ik blij wanneer we uit konden checken in San Francisco om naar Napa Valley te rijden! San Francisco? Het noorden is prachtig met zijn mooie pier en leuke boulevards, maar 'Down Town'? Een ware nachtmerrie. Ja, dat vond ik wel. Ik ben nogal hooggevoelig en teveel energie van het negatieve, kan ik niet makkelijk mee omgaan. Met alle junks en daklozen (sommige hadden letterlijk spuitjes tussen de benen liggen of zoals ik eerder schreef glazen pijpen) en lagen dan als zombies op de stoep. Of ze liepen als zombies, maar dan met een man of 10. Een nachtmerrie! Als vrouw alleen? Oh nee, al gaven ze me 10.000 euro, ik liep er niet 's avonds rond.
Wanneer we naar Napa reden kwamen de prachtige bergen en wijn plantages ons al tegemoet! Ook vooral de kalmte. Binnen 2 uur waren we in Napa Valley en zei ik tegen Des: "Nu heb ik pas echt het gevoel dat we in Amerika zijn!"
Napa kan je qua grootte een beetje vergelijken met Ede. Het is echt een Amerikaans dorp met prachtige vrijstaande huizen op z'n Amerikaans zoals je op films ook altijd ziet! Inclusief basketball netten aan de garage deuren. ;-)
Een kalmte viel van mijn schouders af. Ons hotel ligt echt naast een woonwijk waar kinderen gewoon met de bal op straat aan het spelen waren! Hoe leuk is dat! Maar wanneer we bij het hotel arriveerde, was het ook echt een genot van ontspanning. De dame achter de receptie had een heerlijk rustige stem en hielp ons goed. We gingen buiten zitten en voelde de warmte op onze huid branden! Nadat we alle spullen naar de kamer hadden gebracht, besloten we de boel te verkennen. Napa is ontzettend mooi en rustig en alles ligt bij elkaar in de buurt! Winkels, café's, restaurants, pinautomaten en supermarkten. We gingen een eindje wandelen en kwamen bij een tentje terecht aan het water. Bij het zien van de kaart, zag ik al snel dat je de keuzes had uit of wijn, of een cocktail! Haha! Des nam een wit wijntje (Sancerre) en ik nam een cocktail met grapefruit, gember, strawberry, pineapple en met toevoeging van Gin en komkommer. Een genot kan ik je zeggen! De kelner was een komische oude man, maar wel netjes en goed in zijn werkt.
'Sir, where can i found the toilet?' vroeg ik de man. Niet begrijpend staarde die me vervolgens aan en zei vervolgens: 'Oh! The bathroom you mean?'
Shit.. in Amerika is het natuurlijk bathroom. Oeps! ;-)
In de hotel hadden we al op Google een leuk tentje gezien om te eten! 'Downtown Joe's', wat een soort van steakhouse achtig idee gaf. We liepen er naar toe en gingen lekker buiten zitten, wat echt kon met de temperatuur hier! (Sorry!)
Desmond bestelde de BBQ ST Louis Ribs en ik nam de Blackened Bison burger met garlic beer fries. Jummie! En als dessert een lava cake!
Daarna zijn we nog even de plaatselijke supermarkt in gegaan om wat colaatjes en voor Des 3 biertjes te scoren en gingen daarna terug naar het hotel, waar we nu dus ook weer zijn. Tijd om een sigaretje te roken en lekker te genieten van alle rust hier.

Morgen gaan we misschien een wijn proeverij doen! Napa staat immers bekend om zijn wijnbouwgebied. ;-)
Word hoe dan ook genieten. Dat weet ik zeker.

1. Beppie:
    3 oktober 2017
    Prachtig verhaal
  2. Marian:
    3 oktober 2017
    Fantastisch , mooi om mee te maken hoe tegenstrijdig het kan zijn , genietze 😃
  3. Jenny zaal:
    4 oktober 2017
    Heerlijk hoor als je zo van de rust kan genieten, ik snap wat je bedoeld. Alles heeft soms zo zijn charme, jullie zullen al heel wel wat km's hebben gereden en een mooie huurauto hebben jullie👍 Nog veel saampjes❤️ En ik ben alweer in afwachting van je volgende verhaal. Veel liefs uit De Bilt😊