Tweede dag Napa Valley!

4 oktober 2017 - Napa, California, Verenigde Staten

Dit keer niet zo'n lange blog als die jullie gewend zijn! Ik loop zelfs een klein beetje achter! Excuses! Beter laat dan nooit hè? ;-)
Gisteren besloten Des en ik, om de tweede dag in Napa lekker te gaan rijden en hebben we de gehele westkust (1 van de grootste meren) van Napa gezien! Lake Berryessa genaamd. Vanaf de punt van Lake Berryessa, helemaal langs Walter Springs, Pope Valley, Angwin, Deer Park, langs de wijnvelden terug naar Napa gereden. Maar voor we terug naar Napa reden, kwamen we op plekken waar je mond van open ging staan! Zo'n mega meer dat kennen we in Nederland niet! Ook niet dat de elektrische draden zo laag langs de weg hangen overigens niet. We reden in de Middle of nowhere en zagen ook ècht geen kip! (Ook geen auto en mensen)
Er waren geen wegrestaurants oid om wat te gaan drinken, er waren geen voorbijgaande auto's, alleen Des en ik. Daar leek het tenminste wel op! Maar we hadden hele mooie uitzicht plekken waar we af en toe gingen stoppen om foto's te maken en ik ben daarbij bijna mijn mooie D&G pet (uit Turkije, ssst! Niet verder vertellen!) verloren toen ik met mijn kop en telefoon uit het raam hing om een foto te maken van een adelaar dat boven rondjes vloog! Gelukkig hield mijn paardenstaart de pet tegen, want al was ik maar slechts een paar euro kwijt, ik had er wèl van gebaald kan ik je zeggen! ;-)
Nadat we door en door reden, kwamen we er al snel achter dat er niets meer was. Zelfs geen dorpje in de buurt! En had je auto pech? Dan was het te hopen dat je een keer vanzelf een auto aan zag komen, want anders had je helemaal NIETS! (Ook geen bereik op de telefoon)
Ja, eng hè? Maar we zijn terug gereden en zelfs op mijn gevoel om linksaf af te slaan, kwamen we vanzelf op de snelle weg naar Napa! (Klopt mijn richtingsgevoel toch nog een keertje zeg!)
Aangekomen in Napa, of eigenlijk een paar kilometers er vandaan, zagen we een klein pleintje met Starbucks, een pizza hut, of een Chinese toko. We wilde wat 'snoepen' want het was al 17.00 uur en we hadden op het ontbijt na nog helemaal niets gegeten! We besloten voor de Chinese toko te gaan. We namen beiden een zo genoemde 'boxmeal'. Des nam de Teriyaki kip en ik de garlic kip. Lekker, maar als je de rijst gerechten van Des en je schoonmoeder hebt geproefd, was dit matig ;-). Weinig kruiden en specerijen. Maarrr: Wel ok! We reden terug naar het hotel en hebben nog even rustig aan gedaan. Om 19.30 gingen we weer een poging doen om te gaan eten! ;-)
Pizza was de bedoeling. (In Napa zelf)
Napa heeft alles dicht bij elkaar liggen wat ik al eerder geschreven had, dus we zagen ook al snel een Pizza restaurant. Geen pizza hut, maar een restaurant. Het zag er normaal en wel gezellig uit met twee verdiepingen en alles van hout! "Gewoon normaal" zei Des. Eerst even de menukaart kijken dat bij de deur buiten hing.
'Lekker normaal?' Pizza's van 19 dollar te stuk! Voor een pizza! Dikke doei! Dat vonden wij net iets teveel geld voor een pizza. ;-)
Napa heeft een centrale Wi-Fi verbinding, dus Des ging al Googlen naar een ander pizza ding, terwijl ik ging Googlen op 'Restaurants Napa.
"Des, kijk hier! Dit ziet er goed uit?" Op de foto zag je een dikke Amerikaanse hamburger en wanneer we naar de menu keuze gingen kijken en we zagen dat je al voor 11 dollar dikke hamburgers had, riep Des uit: "Oke! Daar gaan we heen!"
Hahaha! Gelukkig was het maar een paar kleine minuten verder ;-). Aangekomen bij het restaurant, was het een mixje van restaurant en een Mac Donalds. Te netjes en mooi voor een Mac, maar weer te 'gewoon' voor een restaurant! Des nam een Bacon cheese burger en ik nam een double cheese burger. (Ja dubbel ja. Lijnen doen we thuis wel ja!)
Ze hebben hier in Amerika garlic frietjes! (Heeeeerrrrlijk!) die we er ook bij namen. Een bakje. Des nam een Belgisch biertje en ik een (let op) Iced tea.
Denk je een verse Ice tea (want zo zag het er ook uit) te krijgen, krijg je een iceD tea! Dus letterlijk: koude thee. Uh.. Fijn. Goed opletten dus de volgende keer of er geen d achter de ice is geplakt.
Buikje vol gegeten zijn we terug naar het hotel gegaan, hebben we nog een sigaretje gerookt bij een tafel waar (gas)vuur uit komt en lekker warm bij gezeten en daarna zijn we gaan slapen! Vandaag gaat onze reis door naar Monterey! We rijden er 2.5 uur over en zullen na het ontbijt gaan. In Monterey heb je een mooie strand zagen we al, dus daar zullen we wel even gebruik van gaan maken! ;-)
Echter zwemmen in de zee laten we maar fijn voor wat het is, want nadat we op YouTube filmpjes hebben gezien van witte haaien in de zeeën van Californië?
Nou, bedankt!

Maar zwemmen of niet zwemmen, we zullen vast weer veel mooie momenten mee pakken. Op naar Monterey!
P.s. Ja, de blog is uiteindelijk toch nog langer geworden! Bofkonten. ;-) P.s. 2. Onderweg naar Monterey, komen we ook langs Carmel by the sea, waar we òok een bezoekje zullen brengen tijdens onze volgende bestemming! En wie is de burgermeester van Carmel geweest en schijnt er nog een restaurant te runnen en er met regelmaat nog te zijn? Juist, Clint Eastwood! Ik zie het als een uitdaging om de man tegen te komen, want uitdagingen? Daar hou ik wel van! ;-) Wie weet..

1. Marian:
    4 oktober 2017