Viva Las Vegas!

10 oktober 2017 - Las Vegas, Verenigde Staten

Las Vegas!
Na 4 uur rijden kwamen we eindelijk vanuit Anaheim aan in de grote verlichte stad! Met Elvis op de achtergrond (Viva Las Vegas) maakte ik een filmpje waar veel hotels te zien waren. Al snel kwam ook ons hotel in zicht! Wow. Groot! Ons hotel, "hotel Excalibur casino & hotel", heeft ooit de meeste kamers gehad van de hele wereld! Het hotel telt nu 4008 kamers in totaal! Niet meer de meeste kamers, maar nog altijd veel natuurlijk! Gelukkig stond er geen lange rij bij het inchecken en waren we al snel aan de beurt. Maar wat hèel gek was, de dame achter de balie vroeg voor de zekerheid na het geven van mijn paspoort of het om twee nachten ging, want er had deze dag nog iemand met dezelfde naam ingecheckt! Is dat niet raar? We kregen verdieping 3 toegewezen. Gelukkig, want zo hoog hoeft ook niet van mij! Als er iets zou gebeuren, ben je immers ook zo beneden! We gingen de boel verkennen en stonden naast de roltrap een sigaretje te roken en om ons heen te kijken, komt er ineens een wat ouder stel op ons afgelopen! "You wanna have this tickets?" Ze hadden andere plannen! Wat we kregen?! 2 kaartjes, 76,63 euro per stuk, voor een Dinershow! Des vroeg nog of die er iets voor wilde hebben, maar we kregen een hand en ze liepen weg. We waren nogal verbluft en Des was wantrouwend ;-). "Waarom zouden ze ons dat geven?! We zijn vreemden! Zal het wel echt zijn?!" Ik, die normaal gesproken degene is die wantrouwend is, geloofde het wel. Ze leken oprecht en dat bleek ook te kloppen toen we de kaartjes af gaven om te scannen! Wauw, dat hebben we in elk geval al in the pocket! Het was een mooie show met "ridders en paarden, een koning en een joker en Merlijn de tovenaar". We kregen een volle beker met cola dat bij werd geschonken en een bord met een hele kip, stukjes broccoli, aardappel en een broodje zonder bestek, want alles moest met de handen gegeten worden hè? Het was immers de middeleeuwen ;-). De show was heel mooi en duurde toch wel anderhalf uur! Daarna zijn we even de kamer op gegaan om een uurtje 'bij te tanken' en zijn we de stad in gegaan. O ja, ik heb nog voor 20 dollar proberen te gokken en kwam 1 keer op 40 dollar waar ik eigenlijk akkoord mee had moeten gaan, maar helaas.. Toch 15 minuten bezig geweest en niets verloren, want normaal hadden we het eten en drinken zelf moeten kopen, maar dat hoefde nu niet ;-). Volgende keer beter! Nadat we een uurtje hadden uitgerust zijn we de auto in gestapt en de stad in gereden. We kwamen bij Las Vegas 'Down Town' terecht, wat wel leuk was! Een klein, niet mega grote plein met allemaal verlichting, kleine budget winkeltjes en restaurantjes/eetcafé's, 2 bandjes die aan het spelen waren en straat muzikanten en artiesten. Ja, ook van die lellebellen in blote kont en sterren op de borsten. Wat moeten die het koud hebben gehad! We hadden het op een gegeven moment wel gezien en zijn terug naar het hotel gegaan. Jammer genoeg zat de spelletjes hal (met normale spellen) al dicht! Jammer :-(. Ook volwassenen vinden het leuk immers! Ik wel! Voor 1 dollar kan je je uit leven daar! Mooi toch? Nu zijn we weer terug in de kamer en hebben we de pap op. Morgen gaan we Las Vegas beter ontdekken en probeer ik ook wat foto's te maken van de bloemenzee bij de Las Vegas sign, dat mensen na de aanslag hebben neergelegd. Erg verdrietig om te zien, maar wel mooi.

Las Vegas. The city that never sleeps.

1. Marian:
    10 oktober 2017
    Een top dag dus 😃
  2. Jenny zaal:
    10 oktober 2017
    Wat een heerlijk verhaal om weer te lezen👍