Dag 2 San Francisco! Hello Golden gate bridge!

30 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 2 San Francisco!

Of eigenlijk, onze eerste dag waar we veel meer van San Francisco te zien kregen.
We stonden om 9.00 uur op om ons gereed te maken van ons dag ontdekking en zijn eerst gaan ontbijten bij een heel leuk klein zaakje, net om de hoek van ons hotel! Ik ben de naam eventjes kwijt, maar dat komt nog wel! Mocht je ooit in San Francisco komen, is dat zeker een aanrader. We hebben beiden een grote koffie (ik Cappuccino) genomen en beiden een zeer aangename club sandwiches! Daarna zijn we eigenlijk gaan rijden om de omgeving te verkennen en kwamen we al snel uit bij het mooiere gedeelte van San Francisco, namelijk de boulevard en tevens 'Pier 39'. Dit was echt het vakantie gevoel! Van leuke souvenir winkeltjes tot leuke barretjes! Met uitzicht naar de Golden gate bridge in de verte en de bekende eiland op de baai van San Francisco, wat ooit een zwaar beveiligde gevangenis was met de naam Alcatraz. Ook wel bekend uit verschillende films. We liepen wat rond en Desmond zag een bier bar. Juist, je begrijpt het, er 'moest' een biertje gedronken worden. ;-)
Ik hield het maar bij een cola, wat ook een aardig vol glas was! Bij een leuk 'Fish and chips' restaurant genaamd 'The Hook', konden we het niet laten om een bakje Fish & chips te snoepen! ;-)
Daar vandaan zijn we terug naar de auto gelopen en zijn we gaan rijden. San Francisco is trouwens echt een ramp als het gaat om parkeren! Je betaald ontzettend veel geld en je moet eigenlijk echt goed kijken en je ogen de kost geven om iets te vinden waar je voor de helft minder kan parkeren! Wij hebben gelukkig vanavond iets verder lopen van het hotel vandaan een open parkeer gelegenheid gevonden, waar je de helft minder geld voor kwijt was! Echt, mocht je ooit in San Francisco zijn, kijk dan goed naar de prijzen om je auto neer te zetten, want je moet het maar net allemaal weten! Enfin, terug naar het verhaal. We gingen rijden vanuit 'Pier 39' en bleven rijden! Waar we uit kwamen? Het noordelijke punt van San Francisco! Hier had je pas echt een mooi uitzicht naar de Golden gate bridge! Dit gaf tevens mooi de gelegenheid om foto's te maken. We zijn helemaal langs de kust op gereden, wat echt een heel ander zicht geeft dan de 'Down Town' waar ons hotel is. Uiteindelijk kwamen we, nog altijd in het Noordelijke mooie gedeelte van San Francisco, terecht bij een pleintje, wat ook weg had van een soort China Town! Alsof ze een blik Chinezen hadden los getrokken! ;-). We zagen een Chinees zaakje en de menu kaart zag er verrekte goed uit! En niet onbelangrijk: Betaalbaar. Wanneer we naar binnen liepen, sprak de vermoedelijke oude man van Chinese kom af ons al meteen aan met: 'Table for two?' Naar buiten lopen was al bijna niet mogelijk! Haha! Overal zaten Chinezen te eten! Ik voelde me echt een kaaskop. Ja, zelfs naast Des voelde ik me dat ineens. ;-)
Desmond nam een Beef mihoen menu en ik een Pork rice menu, met beiden een volle glas cola. Wat we moesten afrekenen? 26 dollar! (Waarvan we 4 dollar fooi gaven)
Geen geld en heerlijk (veeeeel) eten! Zelfs ik met mijn lintworm zat op een gegeven moment hartstikke vol! ;-). Kevins Noodle house, wat de naam van dit restaurant is, is dus ook zeker aan te bevelen!
We zijn terug naar 'Down Town' San Francisco gereden en kwamen weer bij ons hotel terecht met de zwervers en duistere types op straat. Als vrouw zou ik hier niet snel alleen rondlopen! Erg prettig is dat niet. Bizar wat voor een verschil het is met het Noordelijke gedeelte van San Francisco. Daarentegen is ons hotel erg netjes! Daar valt niets van te zeggen. Morgen gaan we de echte China Town van San Francisco bekijken! Dat is 27 minuten bij ons hotel vandaan bij voet, dus dat gaan we dan ook gewoon bij voet doen. Op dit moment is het hier 20:51 en is het in Nederland bijna ochtend! Doordat het hier dus eigenlijk een dag eerder is, kwam ik tot de ontdekking dat mijn zus jarig is! Shit! Dat krijg je met dat verrekte tijdverschil! (Hier 9 uur vroeger)
Zus, ik maak het goed bij thuiskomst! Gefeliciteerd met je 20e verjaardag! (Hihi ;-)..)

Terwijl buiten de sirenes erop los gaan (Wow, maar ook echt!) kruipt het hier langzaam door naar de nacht.
Morgen 148! (Alleen de Najib Amhali kenners, zullen dit begrijpen. ;-)

Het was een heerlijke dag. Op naar de volgende en overmorgen? Napa time.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian:
    1 oktober 2017
    Hoi J&D , wat een mooie foto's en ik denk dat jullie ogen en oren te kort komen en Jo , je schrijft gezellig , dus doorgaan meissie . En ga vooral los op 148 .
    ps Napa time staat in de wacht .
    Groetjes en ga door met genieten 🌞