Van het lezen van een kaart, tot het zien van zwervers op straat: Hello San Francisco!

30 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Daar waren we dan! San Francisco.
Potdikkie, wat een reis. We gingen om 10.22 uur vanuit Amsterdam de lucht in en hadden onze eerste tussenlanding in Dallas. Wat opviel was de rust dat er op het vliegveld was! Totaal niet zo chaotisch als op Schiphol!
Natuurlijk had ik een enorme oorpijn bij het dalen, maar hè, we hebben vakantie!
Om 16.30 uur ging vanuit Dallas onze reis door naar San Francisco, maar we waren al helemaal kapot van ons eerste vlucht. Doordat we gingen dalen tussen veel bergen en de daling nogal snel ging, had ik nu 20 keer zo erger oorpijn! Tranen sprongen in de ogen en het zweet brak me alle kanten uit. Een knuffel van Desmond zorgde er natuurlijk voor dat ik nog enigszins rustig kon blijven.
Maar daar waren we dan! San Francisco! Wat ik de eerste instantie dacht? Mijn eerste indruk? Net Amsterdam, maar dan veel groter. We gingen met een soort 'hoge' metro naar de plek waar we onze huurauto konden halen. Bij Hertz wel te verstaan. Dat begon al lekker! Volgens de dame lukte het niet om de 200 dollar borg van de creditcard af te halen. Nogal vreemd, want het is toch echt een nieuwe kaart! Contact opgenomen met de Rabobank, die ons vertelde dat hij het moest doen.
Inderdaad, ineens deed die het. Typisch zeg! Zou het te maken hebben gehad dat ik deze reis gewonnen had en ze zó toch geld van je afhandig konden maken? Je zou het denken..
Enfin!
We mochten een huurauto uit 'Zone 3' uitzoeken en hadden een mooie comfortabele auto uitgekozen! (Geen idee wat voor een merk, maar hij is zilver en groot genoeg in elk geval! ;-) Meteen bij het instappen kwamen we tot de ontdekking dat er geen GPS te vinden was? Vreemd bij zo'n mooie nieuwe wagen! We konden tot overmaat van ramp dus weer naar binnen. Daar werd ons verteld dat deze te huur was voor 17 dollar per dag! Op z'n Bennekoms gezegd: Dikke lul en 3 bier. Niet dus. We besloten het maar via de ouderwetse weg te doen, namelijk: De kaart.
Het lukte ons! Aangekomen bij het hotel, genaamd 'HTL 587, an Ascend hotel', zagen we vooral veel daklozen en zwervers. Luguber als je ze op de stoep ziet liggen en ronddwalen met veel tassen. Ik probeerde het te negeren en vooral de focus op de deur van het hotel te houden! Na een reis van 24 uur waren we behoorlijk toe aan ons bed! Maar.... Natuurlijk, het zou ook eens gewoon perfect kunnen gaan (niet dus), stond onze reservering niet in de computer! Geannuleerd door het reisbureau in Nederland! Foutje bedankt? Indeed! We namen contact op met het hoofdkantoor van het reisbureau in Nederland en hoe dat kon gebeuren was nog niet duidelijk, maar was zeker niet de bedoeling! We konden 600 dollar via de creditcard overmaken aan het hotel, dat we later terug zouden ontvangen. (Zou me ook wat moois zijn geweest als dat niet het geval zou zijn geweest!) 'Fernando', zo heet de manager bleek, heeft ons overigens prima geholpen! Voor hem was het natuurlijk ook rot.
Maar wanneer we dan toch onze kamer kregen en zagen dat het er geweldig goed uit zag? Was voor ons al een hele hoop goed.
Nu maar wèl hopen dat de rest van onze vakantie goed mag gaan, want we hebben nog best veel in de planning staan!
Vakantie en in de planning staan. Ik hoor je denken: 'Euh, wat gaat er mis?'
Helemaal niets, want ach, ouderwets kaart lezen? Heeft zijn charme. Zwervers zien lopen? Geef onszelf een schouderklopje, want wij hebben het goed en zitten in Amerika vanwege een gewonnen reis!

And last but not least: Er zit hier een bakkerij om de hoek, met allemaal lekkers achter de vitrine! Als dat straks niet lekker ontbijten gaat worden? ;-)
To be continued..
(Ook met foto's waarvan ik niet weet hoe ik ze hier plaats! Zucht..)

1. Beppie:
    30 september 2017
    Wat heb je dit weer mooi geschreven xxx
  2. Marian:
    30 september 2017
    J&D alles zal nu goed gaan 😃
    Was ff een test en ja hoor , jullie zijn stressbestendig bevonden 😁
    Ga lekker ontbijten en daarna maar de boel verkennen . Flowerpower hé 🌼🌼🌼
  3. Jenny zaal:
    30 september 2017
    Wat een reis tot nu al, en al zoveel alweer meegemaakt. Heel veel plezier en blijf vooral je reisblog bij houden👍daar hebt straks als je weer thuis bent een mooie herinnering aan. Veel liefs 😘 en vooral mooie dingen ervaren en zien!