Van Venice beach tot tequila (jakkie!)

8 oktober 2017 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Anaheim, onze tweede dag. Gisteravond kwamen we natuurlijk laat aan, dus de halve dag was al verloren! Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en bedacht Des zich dat we wel naar het strand konden gaan! Heel goed idee van 'm, want het is hier ook warm. Venice beach is onder de bevolking erg populair en we begrepen toen we er kwamen ook gelijk waarom! Venice heeft een hele lange en mooie boulevard en leuke winkeltjes en (eet)cafeetjes/restaurants. De jongere generatie zit lekker te skateboarden (en dat kunnen ze dan ook gewoon echt goed!) Ik zou al meteen mijn knieën en polsen open hebben wanneer ik op zo'n ding vooruit zou proberen te gaan, dus alleen maar respect! ;-)
Ook straat muzikanten zijn er hot en of gasten die je iets in de hand proberen te duwen. Cd's in dit geval. De zee is mooi, de palmbomen staan er mooi bij, dus met andere woorden: Des heeft dat hèel goed bedacht om te doen! Volgens Google Maps zouden we er een uur over rijden, maar volgens mij was Google Maps een beetje in de war, want we deden er slechts een kleine 40 minuten over! Of mijn vriend is gewoon een briljante chauffeur ;-). Ja, dat is die ook. We hebben er toch hèel wat uurtjes doorgebracht en natuurlijk bij een eettentje lekkere cheeseburgers met patatjes genomen! Ja, na de vakantie is het in mijn geval over met alle lekkernijen, want ik MOET wat kilootjes kwijt zien te raken! Maar ook echt. Des komt dan weer geen gram bij en word om zijn ID gevraagd. Zucht, altijd baas boven baas hè? Toen we aankwamen bij Venice beach hebben we eerst relaxed op een bankje met een colaatje mensen zitten kijken. Denk aan Amsterdam: Mensen kijken? Is leuk! Je zag er natuurlijk ook van alles, van dikke mensen tot te dunne mensen, tot vervelende jank blagen die de zin niet kregen. Toen we bij het eettentje zaten, dat er een stel (Mexicaans) met hun zoontje, waarbij geen DNA hoefde afgenomen te worden om te zien dat het een kind van zijn moeder was.... Jochie was nog hartstikke jong, maar zat al flink tegen obesitas aan! Het was ook zo'n jochie dat begon te schreeuwen dat hij geen mosterd wilde (Wat ze alleen maar hadden qua sausjes) maar ketchup. Heel storend, want je zou zo'n kind toch! Ineens zagen we de moeder naar buiten lopen. We volgde haar en zagen dat ze naar iemand die buiten, net naast ons raam zat toeliep en geld wilde geven! Lief! De man, dakloos, weigerde. Ze liep weer terug en bestelde een hotdog en liep vervolgens weer naar de man. Dit nam hij wèl aan! Een lieve vrouw, maar wel met een sjenk blaag. Ook zagen we een hippie achtige kerel met skeelers aan, die op een elektrische gitaar zat te spelen! Haha! Klonk nog goed ook ;-). Maar ook in Venice beach heb je sloebers. Een donkere man van een jaartje of in de 30 sprak mij aan dat hij een dollar wilde geven, voor een sigaretje. Ik gaf het sigaretje en zei dat ik de dollar niet hoefde. Niet veel later komt er een vrouw naar ons toegelopen die vraagt: "Do you have sigarettes?" Aangezien ik het pakje had en Des zei dat hij het niet had, opende ik mijn tas en pakte ik, al mompelend dat we er zo wel doorheen kwamen een sigaretje en gaf het. Wat denk je? Ze pakte het met een chagrijnige bek aan en liep weg! Waarop ik zei: YOUR WELCOME! Maar zelfs daar gaf ze geen kick om. Ik had meteen spijt. Iets verderop waren er jonge mensen op hun skeelers aan het dansen, wat ook veel publiek trok natuurlijk! Of er liep een surf dude voorbij die er ook veel waren. (Zij liever dan ik met die witte rakkers in de zee!) Venice beach was geweldig. Zeker een aanrader als je ooit in Californië bent! We hebben nog een koffie gedaan bij Starbucks waar je hier in Amerika mee word dood gegooid en terug naar Anaheim gereden, waar we meteen door gingen naar The Packing house, waar we gisteren ook hadden gegeten! We gingen eten bij een Mexicaanse restaurant. Des nam soort Mexicaanse loempia's of zoiets met soort spaghetti saus en kaas eroverheen en ik een Burger met gecarameliseerde ui en kaas en een eitje. Lekker! Des nam er een biertje bij en ik met mijn grote waffel besloot om een cocktail te nemen! Cocktails vind ik namelijk jummie. Maar....
Het meisje van de bediening wist er wel 1! Ik nam een slok en getsiederrie! Vond ik niet lekker! Des, de barman en kenner proefde mijn cocktail en vroeg aan me of ik wel eens tequila op had. Eh, nee. Ik proefde dus een grote hoeveelheid tequila.
Bah! Was het maar een Gin cocktail geweest. Heb ik weer. Maarrrrr, het eten maakte het goed!
Terug in het hotel aangekomen en we maken het ook niet te laat, want morgen rijden we 4 uur en begint ons volgende avontuur in Las Vegas!!!

Dat we maar goed rijk mogen worden. ;-)
Maar ook als dat niet het geval is had ik deze reis absoluut niet willen missen en ben ik heel blij dit met mijn grote liefde mee hebben mogen maken.