Palm bomen en Duits bier.

7 oktober 2017

Hallo daar vanuit Santa Barbara!

Vandaag zijn we vanuit San Simeon gaan rijden en de warmte? My good lord! Zoveel warmer! Mijn armen hebben ook een leuk kleurtje gekregen ;-) (nu nog rood, straks bruin)
We reden er 2.30 uur over en maakte 1 keer een tussenstop, waar ik op het muurtje waar we even gingen zitten, vogelkak op mijn been kreeg! Heb ik dat. Gelukkig waren er toiletten, haha! Toen we Santa Barbara in kwamen gereden, merkte je al 1 groot verschil tussen alle andere plaatsen waar we zijn geweest.
- De Palm bomen langs de straten! Dan krijg je toch het ultieme vakantie gevoel?! Oh ja, voor we gingen vertrekken uit San Simeon, zijn we er eerst nog gaan ontbijten. Ehum.. Weet je wat we kregen? Cheese omelets met chedar kaas en rösti met getoast brood! Wooooow! Dik ontbijt he?
Wilde ik even vertellen. Dus bij deze gedaan. Terug naar Santa Barbara! We kwamen aan bij ons hotel en hebben een mooie kamer op de begaande grond, met een zit plaatsje en het zwembad op paar meter afstand! Hebben we alleen geen gebruik van gemaakt, want we gingen de boel verkennen. Santa Barbara is in elk geval groter dan San Simeon, waar helemaal geen klote te doen was! We kwamen aan bij een pizza hut tent geval, wat lijkt op New York pizza of domino's. Zoiets..
We hebben er heerlijke pizza's op (Zie foto's op Facebook) maar moesten toch beiden 2 punten laten staan ;-). Zelfs ik ja. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we buiten op 'ons buiten plekje in de tuin' nog even gezeten, een uurtje gerust en daarna zijn we de stad in gegaan. Nou ja, wat verder de stad in dus. Gewoon omdat we benieuwd waren of er nog wat leven in de brouwerij zou zijn! Gekke Amerikanen hoor! Voor een vrijdagavond was het echt hèel rustig!! Stappen lijken ze hier niet echt te kennen! We zijn bij een café terecht gekomen. Een 'Duits' café. Nou ja, een Amerikaans café met Duits bier kan ik beter zeggen ;-). Des aan het bier, ik aan de cola. Ja, braaf hè? Maar ok.. Eigenlijk alleen omdat ze er geen cocktails hadden. Dus...
Wat ook raar is, is dat Amerikanen, of je nu uit eten bent of in een café zit, op een gegeven moment zelf de rekening komen brengen, of zodra je je laatste hap op hebt gegeten en net je bestek hebt neergelegd, ze je borden al komen halen! Je zou bijna vragen: "Wil je van ons af of zo?!" Bij het cafeetje waar we vanavond zaten kregen we na een uur ook het bonnetje, maar dat omdat ze al dicht gingen. Al heeeeel vroeg! Raar hè? Tegenover het tentje lag er een zwerver op een bankje (een vrouw) die om een sigaretje kwam schooien. Die kreeg ze. Toch triest dat het zo moet.. Ze kreeg wel eten van het cafeetje, want bij sluit ging ze naar binnen en met eten terug. Ze at het op het bankje op. Sneu..
Maar ja, hier is dat normaal.
We zijn terug naar het hotel gegaan en maken ons klaar voor morgen!! (Ok.. Ik ben vooral enthousiast en Des vind het leuk omdat ik het zo leuk vind, maar vind het zelf ook wel leuk.) HOLLYWOOD en LA! Als dat geen blog word? ;-)

Komt voor de bakker!

1. Marian: