Eten eten, zwervers en hotels. Huh? Ja, precies.

1 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 3.

Oef, lopen, wandelen en veel gezien. Veel indrukken vooral.
Zoals ik op Facebook al had geschreven hebben we eerst bij Subway een flink ontbijt genomen en kwamen we op een gegeven moment langs een museum gelopen wat als 'Flower power' beschreven stond èn gratis entree! Oke, naar binnen lopen dan? Gratis is altijd goed toch? Juist. Maar zowel Des als ik zijn niet echt bepaald museum mensen, dus we hadden het ook al wel snel bekeken. Op naar de Ferry building market dan maar! Veel over gelezen dat het zo goed moest zijn, dus we gingen er ook eigenlijk met zo'n gevoel naar toe! Eerst een koffie en ice tea bij Starbucks en toen naar de Ferry building market. Hm, leuk, maar niet als verwacht eigenlijk! Een paar eet tentjes en slager/groente winkels, vis zaakjes, maar van wat wij hadden verwacht, namelijk kraampjes om te proeven en te ontdekken, was dus niet aan de orde! Hoewel..
"Jo, jij hebt nooit oesters op toch?"
"Nee.... Lokt me ook niet aan!"
"Jij vind het denk ik ook niet lekker. Maar eh, proberen?"
Er stond een man met twee borden vol oesters bij een kraampje, waar je voor twee dollar een oester kon nemen. (Of meer natuurlijk.)
"Proberen?"
Ja, ik wilde wel proberen zei ik met mijn grote mond. Maar al snel kreeg ik spijt wanneer Des er twee kocht. Het idee alleen al! Zout slijm in de mond! Brr!
Des deed het voor en al snel moest ik ook. Het duurde denk ik 10 tellen voor ik het tòch deed! 2 keer kauwen en slikken. Smaak viel me niet tegen, maar de manier waarop je 'dat ding' naar binnen moet laten glijden wel! Ik had het idee dat het in mijn keel bleef steken! Serieus! Maar natuurlijk was dat niet zo. ;-)
Enfin, ging best. We kwamen bij een klein vis restaurant terecht, waar we mosselen namen. Heer-lijk! Dat smaakt natuurlijk altijd! Jummie! Daarna zijn we met de auto terug naar het hotel gegaan en hebben we nog even een uur gerelaxed. Best veel gelopen en de benen waren moe! Daarna besloten we China Town op te zoeken. Ook dat moest heel wat zijn! Het was 30 minuten lopen en aangezien we de auto bijna nergens kwijt konden daar van wat er al eerder hadden gezien toen we er vlak langsop kwamen, werd het dus ook lopen. Eerlijk? Niet prettig. Het was 20.00 uur en de Ghetto was los. Letterlijk. Het hotel? Niets op aan te merken. Een hotel waar je niet kan ontbijten, klein, maar netjes. Maar zodra je naar buiten loopt? Daklozen die onder zakken en doeken op de stoep slapen, junkies die met glazen pijpen bezig zijn met of heroïne, of nog erger kristallen. Zwervers: Kortom? Geen fijne buurt! Ik pakte Des zijn hand goed stevig vast, want nu de avondklok viel, was het veel erger. Op een gegeven moment kwamen we in een buurt terecht wat wèl netjes en leuk eruit zag! Mooie grote hotels, nette restaurants en leuke winkels. Onderweg naar China Town kwam ik een hotel tegen waar je U tegen zegt! Wauw. Enthousiast riep ik uit naar Des: "Wow. Kijk dit hotel dan! Die zal wel duur zijn!"
Waarop Desmond heel rustig: "Kijk eens wat erop staat?" Ik las.
"Parc 55 Hilton?"
"Ja, en wat kreeg ik per smsje van die Heleen van het reisbureau? Welk hotel hadden ze eigenlijk voor ons geboekt?"
Ik viel stil. Dit hotel. Deze?! Dit mega ding in nette buurt?!
Ja. Dat hotel. Om het duidelijk uit te leggen, wij kwamen vrijdag na een reis van 20 uur uiteindelijk aan bij het hotel waarvan wij dachten dat we daar moesten zijn, want dat stond ook op papier met onze hotels! Eerst uren zonder navigatie in de late avond zoeken, dan de auto niet bij het hotel kunnen parkeren en langs alle daklozen en junks op moeten lopen met onze koffers en dan binnen komen en te horen dat de reservering geannuleerd was! 600 dollar voor moeten schieten met de creditcard en te horen krijgen per sms dat ons hotel eigenlijk een ander hotel was, maar deze niet meer kon, doordat er niet geannuleerd was (door het reisbureau) en ze dus hier òok voor konden betalen! Het reisbureau dus. Heel zuur als je dan uiteindelijk in een mooie en fijne buurt terecht komt en met grote ogen naar een mooi hotel kijkt en Des verteld dat dit het hotel was waar we eigenlijk hadden moeten verblijven! Tranen sprongen in de ogen. Niet omdat ik niet dankbaar ben hoor! Hallo, ik heb een reis gewonnen! Maar wèl om het feit dat door de fout van het reisbureau, het heel anders is gegaan dan nodig was geweest! Dat doet zeer. Ook omdat je na een lange reis toch wel veel tegenslag kreeg bij aankomst en ik ook nog hele erge oorpijn had van het vliegen! Maandag, vandaag dus, moet de 600 euro terug op de creditcard staan. We zijn dus heel benieuwd! En natuurlijk verwachten we ook dat het stukje 'hotel' word goed gemaakt. Enfin, we kwamen bij China Town aan, maar het was er donker, de Chinese ballonnen waren uit, veel zat er dicht, dus we liepen terug en zagen een leuk restaurant! Thais. Lekker! We hebben er gegeten voor 30 dollar. Des nam kip met rijst en ik varken met rijst. Dit maakte het tòch een beetje goed. Ook de enorme wandeltocht ;-).
Terug in het hotel en beiden de pap op. Ook vanwege alle indrukken denk ik.

Morgen moeten we om 11.00 uur uitgecheckt zijn en gaan we door voor 2 nachten naar Napa! Nieuwe avonturen en nieuwe belevingen en geen zwervers en junks, maar wijn!
En ja, dat is ook fijn.

1. Marian:
    2 oktober 2017
    Hoi J&D ,
    Wat een leuk verslag krijgen wij bij de plaatjes/filmpjes , fijn dat jullie je vermaken .
    Hoop dat jullie in het vervolg wel het juiste hotel krijgen , dat verdienen jullie en dat hoort gewoon....toedeloe en goede reis naar jullie volgende doel 👋