San Simeon en de zee!

5 oktober 2017

Vandaag zijn we vanuit Monterey naar San Simeon gereden, maar eerst nog even gekeken wat Carmel by the sea nou zou zijn! Clint Eastwood is er dus zoals ik al eerder zei burgermeester geweest en heeft er nog altijd een hotel en restaurant! Hoe cool was het geweest als meneer Eastwood er ineens zou lopen! Maar helaas.. ;-)
Carmel is ook ontzettend klein, dus we hebben het bij een koffie (en een chocolade brownie, ssst!) gelaten bij een leuk koffie zaakje, waar ze ook een koffiebonen machine hadden staan! Zo'n grote! Gaaf! Daarna zijn we de auto in gestapt en naar San Simeon gereden.
Normaal zouden we over high way 1 gereden zijn over de kust, maar door de aardverschuiving van anderhalve week geleden, waren we gedwongen om te rijden via het binnenland en deden we er +- 3 uur over. Nou ja, 3 uur en 3 kwartier met een tussenstop ;-)
We zijn gestopt bij een soort van truckers/weg restaurant, wat al 40 jaar een familie bedrijf is! We waren toe om de benen te strekken! Des nam een hamburger, maar op geroosterd brood en ik een soort van tosti. Wel lekker! Was een leuke tent, met hèel veel Trucks buiten op de parkeerplaats! Amerikanen zijn toch aparte lui..
Een kerel nam een grote wafel met honing. Veel honing! En een dubbele geloof ik ook nog! Je werd er gewoon misselijk van bij het zien! En in Carmel liet een dame haar hond uit en klonk de naam 'brood?! 'Brood come here!' Misschien schrijf je het wel anders (allicht) maar het klonk wèl als brood in elk geval! Of een oude Flower power oma met een grote poedel wiens poten met graffiti gespoten was in verschillende kleuren!? Gek toch? Maar goed.. Amerikanen dus. Terug naar het verhaal! Nadat we wat hadden gedronken en gegeten in dat Truckers restaurant, zijn we verder gaan rijden. In de verte zagen we een grote rookwolk die zich helemaal ging verspreiden! Dat moet van een grote brand zijn geweest en hebben we ook een foto van gemaakt. Ook zagen we een volkswagen busje langs de weg staan met politie en twee mannen: Helemaal afgebrand. Ja, het busje dan hè ;-). Uiteindelijk kwamen we dan naar uuuuuren aan in San Simeon! Het hotel heeft het zelfde beeld als het hotel bij Monterey, maar dan een grotere kamer en tegenover de zee! Wauwie! Jammer dat we pas laat op de middag aan kwamen om nog even op het strand te gaan liggen, dus gingen we iets drinken bij een restaurant naast het hotel. Daar zijn we vanavond ook gaan eten. Des een rib steak en ik verschillende soorten vis in een krokant jasje. Kan ik toch wederom ineens op een gegeven moment niet meer slikken?! Zelfs cola ging moeilijk! Het was net of mijn keel dicht werd geknepen en daardoor het slikken niet lukte. Heel naar. Gelukkig waren we uit gegeten en zijn we terug gewandeld naar het hotel. Nu gaat het wel weer, maar blijft een nare gewaarwording en al helemaal raar dat het telkens in de avond gebeurd. Maar goed! In de gaten houden maar! Morgen gaan we naar Santa Barbara en al vroeg, zodat we dan wèl lekker op het strand kunnen liggen ;-). Moet natuurlijk wel zo zijn dat we poepie bruin terug in Nederland komen, maar aan de temperaturen? Ligt dat zeker niet.

1. Marian:
    6 oktober 2017
    Jippie , maar het strand , wel smeren he 😎
  2. Jenny zaal:
    6 oktober 2017
    Weer een mooi verhaal Jolanda, maar nog even over je benauwdheid heb je misschien last van een soort van allergie of last van bepaalde vissoorten? Nog veel plezier😘